Elektronické obchodování v Belgii
Máte nizozemské stránky a chcete je přenést do zahraničí? Dobrým prvním krokem je expandovat k našim jižním sousedům a začít s elektronickým obchodem v Belgii. V roce 2021 bylo 55 % nákupů v elektronickém obchodě uskutečněno v zahraničí, z toho 34 % v Nizozemsku. Nabízet své produkty nebo služby v Belgii má tedy určitě smysl. Protože mluví stejným jazykem, nemusíte své stránky překládat. Dávejte však pozor na některé výrazy: například "showroom" je ve vlámštině "toonzaal" a "sale" se nazývá "solden". Díky těmto drobným slovním změnám zachytí vaše stránky i belgické vyhledávače. Mezi nizozemským a belgickým zákazníkem však existují určité rozdíly. Na této stránce si můžete přečíst o nákupním chování Belgičanů na internetu.
3 nejčastější zahraniční online nákupy:
Nizozemsko
Čína
3 nejvýznamnější kategorie výrobků:
Oblečení a obuv (29 %)
Elektronika (16 %)
Krása a zdraví (15%)
3 nejoblíbenější platební metody:
Platební karta (34 %)
Kreditní karta (25%)
Digitální peněženka (Paypal, Allpay; 24 %)
Čísla: Přeshraniční průzkum mezi zákazníky e-shopů, který provedla Mezinárodní poštovní spolupráce (IPC).
Zaplatit a odeslat do Belgie
V Belgii lidé raději platí debetní kartou. Služba iDeal tam však není známá. Místo toho používají jako elektronickou platební metodu Bancontact. Pokud tedy chcete své webové stránky přenést do Belgie, je důležité, abyste na ně tuto platební metodu přidali.
Pro přepravu můžete obvykle použít nizozemskou poštu. Ve skutečnosti je pro Belgičany důležité, že své zásilky jednoduše doručujeme prostřednictvím známé sítě PostNL s jejími službami. Protože tuto společnost znají, vytváří důvěru, když své výrobky posíláte prostřednictvím PostNL. Tato důvěra zase přispívá k pravděpodobnosti, že si lidé na vašich webových stránkách něco koupí.