Elektronické obchodování v Itálii
Itálie je jedním z nejrychleji rostoucích trhů elektronického obchodování v Evropě. Vzhledem k tomu, že Italové začali nakupovat online později, je zde stále dostatek prostoru pro nové poskytovatele. S více než 60 miliony obyvatel je to pro nizozemské podnikatele zajímavý trh. Vroce 2021 bude nejméně 38 % italského elektronického obchodu tvořit nákup v zahraničí.Důležitou roli hraje pro Italy doručení: u drahých produktů očekávají doručení zdarma a před nákupem chtějí mít jasné informace o nákladech na doručení.

3 nejčastější zahraniční online nákupy:
- Čína
- Německo
- Spojené království
3 nejvýznamnější kategorie výrobků:
- Oblečení a obuv (31 %)
- Elektronika (28 %)
- Dům a zahrada (14%)
3 nejoblíbenější platební metody:
- Digitální peněženka (Paypal, Allpay; 37 %)
- Platební karta (29 %)
- Kreditní karta (24 %)
Čísla: Průzkum přeshraničních zákazníků v oblasti elektronického obchodování , který provedla Mezinárodní poštovní spolupráce (IPC).
Trust
Vzhledem k tomu, že trh elektronického obchodování v Itálii je stále relativně mladý, důvěra je stále nízká. Mnoho spotřebitelů se stále obává o bezpečnost online nakupování. Proto je důležité zajistit, aby se vaši italští zákazníci cítili ve vašem internetovém obchodě bezpečně. Toho můžete dosáhnout mimo jiné tím, že:
- Správný způsob platby
- Dobrý zákaznický servis, samozřejmě v italštině
- Snadný proces vrácení
- Italský text
Za zmínku stojí také to, že italští spotřebitelé o prodeji dlouho přemýšlejí, než jej definitivně potvrdí. Dělají to například tak, že si zboží vloží do nákupního košíku, ale ještě ho nekoupí. Pokud tedy expandujete do Itálie, je vhodné na své stránky zařadit možnost "seznam přání".