Elektronické obchodování v Německu
Chcete se svým internetovým obchodem dobýt německý trh? Němci patří mezi největší online kupující v Evropě. S více než 83 miliony obyvatel je elektronický obchod v Německu téměř pětkrát větší než v Nizozemsku a celkový obrat elektronického obchodu je dvakrát vyšší. V roce 2021 bude 12 % elektronického obchodu v Německu tvořit nákup ze zahraničí. Dostatečný důvod k tomu, abyste prověřili, zda bude váš internetový obchod úspěšný i v němčině. Pokud vytváříte internetový obchod, ujistěte se, že všechny potřebné informace najdete na svých webových stránkách. Německý zákazník chce před nákupem online vědět vše o předpisech, možnostech vrácení zboží a podmínkách. Dává také přednost kvalitě a referencím před nízkou cenou. Proto tomu přizpůsobte klíčová slova. S pomocí Clonable je vytvoření německého internetového obchodu nebo webových stránek hračkou.
3 nejčastější zahraniční online nákupy:
Čína
Rakousko
3 nejvýznamnější kategorie výrobků:
Oblečení a obuv (30%)
Dům a zahrada (15%)
Sport a koníčky (14 %)
3 nejoblíbenější platební metody:
Digitální peněženka (Paypal, Allpay; 52 %)
Kreditní karta (16 %)
Na účet (13 %)
Čísla: Přeshraniční průzkum mezi zákazníky e-shopů, který provedla Mezinárodní poštovní spolupráce (IPC).
Spolehlivost a ochrana soukromí
Němci kladou velký důraz na spolehlivost a schválení. Schvalovací pečetí prokážete, že váš internetový obchod schválila nezávislá instituce, a zvýšíte tak šance na nákup německého zákazníka. Při překladu webových stránek do němčiny je tedy jistě rozumné požádat o značku důvěryhodnosti. Tyto německé značky důvěry jsou nejběžnější:
- Důvěryhodné obchody: Evropská značka kvality pro internetové obchody, která kontroluje, zda internetový obchod dodržuje práva zákazníků.
- TÜV-SÜD Geprüft S@fer shopping: specifická německá pečeť, kterou Němec uznává kvalitu.
- EHI Geprüfter Online-shop: pečeť schválení od EHI, nejznámějšího německého obchodního sdružení.
- Datenschutz-Gütesiegel ips: hodnotí především bezpečnost a ochranu dat.
Soukromí na internetu je v Německu také vysoce ceněno. Německé zákony o ochraně soukromí, kolofonu (Impressum), kopírování, ochraně údajů a jejich uchovávání jsou mnohem přísnější než v Nizozemsku. Pokud na svých webových stránkách zpracováváte osobní údaje, je povinná také Datenschutzerklärung. V něm je například uvedeno, jak a proč shromažďujete údaje o zákaznících. Uvádíte také, jak se může váš zákazník například odhlásit z odběru newsletteru. Toto prohlášení uveďte na viditelném místě ve svém internetovém obchodě, například v horní nebo dolní části domovské stránky.
Oblíbené webové obchody
Pokud jde o elektronické obchodování v Německu, existuje několik populárních stránek, které vynikají nad ostatními. Nejoblíbenějším e-shopem v Německu je Amazon, následuje eBay a Otto. Mezi další oblíbené stránky patří Zalando, AliExpress a Rakuten.
Události v oblasti elektronického obchodování
V neposlední řadě se v Německu koná několik důležitých akcí v oblasti elektronického obchodování, které stojí za pozornost. Patří mezi ně konference DMexco, Online Trade Kongress a Internet World Expo.