Podnikání na africkém kontinentu: francouzsky mluvící země v Africe
Existuje mnoho důvodů, proč podnikat na africkém kontinentu. Tento kontinent je bohatý na přírodní zdroje, má rychle rostoucí počet obyvatel a je domovem jedněch z nejrychleji rostoucích ekonomik na světě. Při podnikání na africkém kontinentu je důležité znát různé země, kde se francouzština používá jako úřední jazyk. Tyto země, známé jako frankofonní, se nacházejí v mnoha různých oblastech afrického kontinentu.
Francouzsky mluvící země se nacházejí v severní Africe, např.
- Alžírsko
- Tunisko
Podnikání ve francouzsky mluvící Africe
Při obchodování s francouzsky mluvícími zeměmi je důležité brát v úvahu kulturní rozdíly. V mnoha francouzsky mluvících zemích se například považuje za neslušné odmítnout dárek. Obchodní dárky se často dávají na začátku obchodního vztahu a obvykle mají skromnou hodnotu. Je také důležité si uvědomit význam osobních vztahů v obchodních transakcích. Ve francouzsky mluvících zemích není neobvyklé, že obchod probíhá mezi přáteli nebo rodinnými příslušníky.
Ekonomiky a země se liší
Afrika není země, ale kontinent. Uvědomte si, že. Frankofonní země se liší hospodářstvím, kulturou, náboženstvím a životním stylem obyvatel. Například ekonomika Pobřeží slonoviny je založena především na zemědělství, Senegal na cestovním ruchu, zatímco země jako Kamerun, Gabon a Konžská republika jsou závislé na ropném a plynárenském průmyslu. V zemích, jako je Burkina Faso a Niger, nabývá těžba také na významu.
Zahraničním investicím ve frankofonní Africe v minulosti dominovaly francouzské společnosti. Tento trend se však mění. Australské společnosti investují do těžebního sektoru, zatímco společnosti z Blízkého východu a Asie vkládají peníze do zemědělského sektoru. Na region se zaměřili také investoři ze severní Afriky a anglicky mluvících zemí kontinentu.
Firemní kultura
Stejně jako všude jinde na světě mají i frankofonní africké země svou jedinečnou obchodní kulturu. Průzkum ukázal, že "frankofonní obyvatelé rádi jednají s lidmi, kteří je mohou učit a vést civilizovaným způsobem, bez arogance, na úrovni a kteří mají skutečný zájem o rozvoj ostatních".
V mnoha francouzsky mluvících regionech existuje "kultura vůdce", kdy lidé očekávají, že vedoucí organizace bude mít řešení na každý problém. To je rozdíl od zemí, jako je Jihoafrická republika, kde se klade větší důraz na týmovou práci.
Pro zahraniční společnosti je také důležité, aby měly pozitivní dopad na komunity, ve kterých působí. Důležité je také navázat místní partnerství v terénu. Ve francouzsky mluvící Africe je to rozhodně něco, co bude lidi motivovat, aby se na vás dívali vážněji. Partner může mít zkušenosti nebo znalosti z terénu, které vy nemáte.