🎉 Spustili jsme náš nový plugin pro WordPress! Stáhnout nyní

Mezinárodní SEO: 8 tipů pro přeshraniční optimalizaci pro vyhledávače

Nyní jste přeložili své webové stránky a zajímá vás: Jak zlepšit pozici SEO nově přeložených webových stránek v zahraničí? SEO se stává mnohem složitějším, pokud máte více webových stránek v různých jazycích. V tomto článku uvádíme několik tipů pro SEO vícejazyčných webových stránek.

Mezinárodní SEO pro vícejazyčné webové stránky: v čem se liší?

Při jednojazyčném SEO musíte zjistit, co zákazník chce, a zajistit, aby potenciální zákazníci našli vaše stránky podle toho. Vícejazyčné SEO je něco navíc: vše musíte dělat v cizím jazyce! To znamená další úsilí, ale také další přínosy: díky vícejazyčnému SEO nesmírně rozšíříte svůj dosah. Je však důležité vzít v úvahu níže uvedené body, abyste zajistili, že vaše mezinárodní SEO bude dobře fungovat. Pokud ano, může být mezinárodní SEO účinným způsobem, jak zvýšit svou online přítomnost v jiných zemích. V porovnání s mezinárodní reklamou pomocí Google Ads může být mezinárodní SEO udržitelnějším způsobem, jak zviditelnit své webové stránky lidem v jiných zemích, protože nemusíte neustále platit peníze za to, aby se vaše webové stránky zviditelnily.

Zde je několik tipů pro vícejazyčné SEO:

1. Průzkum mezinárodní cílové skupiny: mezinárodní průzkum klíčových slov

Jedním z prvních kroků vícejazyčného SEO je průzkum budoucí cílové skupiny. SEO odpovídá potřebám budoucích zákazníků, takže musíte vědět, co vaši zahraniční zákazníci chtějí. Předpokládejme, že máte obchod se sportovními potřebami, který rozšiřujete do Německa. SEO vašeho nizozemského webu se týká především hokeje. Vaše německá cílová skupina je právě naprosto zblázněná do fotbalu. Pak má smysl zaměřit váš německý web z hlediska SEO trochu více na klíčová slova kolem fotbalu. Každá cílová skupina je jiná. Zjistěte, co vaše cílová skupina chce, a podle toho postavte svůj přeložený web.

Proto dbejte na to, aby vaše texty byly dobře napsané. Doporučujeme, aby se na vaše texty podíval rodilý mluvčí (někdo, jehož rodným jazykem je jazyk, který používáte). Tímto způsobem si můžete být jisti, že vaše webové stránky byly přeloženy správně a obsahují správná klíčová slova. Rodilý mluvčí také často ví, která klíčová slova jsou pro váš web nejvhodnější.

Další tip: nezapomeňte přeložit adresy URL, meta-tituly a popisy obrázků! Tyto části jsou příliš často opomíjeny.

To by mohly být kroky k zahájení mezinárodního výzkumu klíčových slov:

  1. Brainstorming: Začněte tím, že vymyslíte klíčová slova, která jsou relevantní pro vaše webové stránky a zemi, na kterou se zaměřujete.
  2. Ptejte se a rozhlížejte se: zeptejte se lidí v zemi, na kterou se zaměřujete, jaká klíčová slova používají, když hledají produkty nebo služby, které nabízíte. Podívejte se také na webové stránky konkurenčních společností a zjistěte, jaká klíčová slova používají.
  3. Funkce Google suggest a související vyhledávání: Pomocí funkce Google suggest získáte nápady na nová klíčová slova. Podívejte se také na související vyhledávání, která se zobrazují ve spodní části výsledků vyhledávání, abyste získali další nápady.
  4. Plánovač klíčových slov Google nebo nástroj jako ubersuggest nebo semrush: pomocí plánovače klíčových slov Google nebo jiného nástroje můžete zjistit, jak často jsou určitá klíčová slova vyhledávána, a získat nové nápady.
  5. Přehled služby Google Search Console: Podívejte se na klíčová slova zobrazená ve službě Google Search Console a zjistěte, která klíčová slova aktuálně vedou na vaše webové stránky.
  6. Vytváření seznamů: Vytvořte seznam všech klíčových slov, která jste shromáždili, a uspořádejte je podle důležitosti.
  7. Rozdělení do kategorií: rozdělte seznam klíčových slov do kategorií, abyste se mohli snadněji zaměřit na konkrétní klíčová slova. Vytvořte také kategorii pro klíčová slova související s dotazy, protože ta jsou při vytváření blogů užitečná.

2. Výběr dobrého názvu domény nebo url

Jak vybrat dobrý název domény nebo adresu URL? Některé věci byste měli dělat a některé ne. Několik dobrých tipů:

  1. Pokud jsou webové stránky určeny pro více lidí v různých zemích, může být rozumné použít obecný název domény, například .com nebo .net: použití obecného názvu domény. To může pomoci zajistit, aby se vaše webové stránky lépe umisťovaly ve vyhledávačích v různých zemích.
  2. Použití klíčových slov v názvu domény: použití klíčových slov v názvu domény vašich webových stránek může pomoci zajistit, že se vaše webové stránky budou na tato klíčová slova lépe umisťovat ve vyhledávačích. Jen se ujistěte, že tato klíčová slova jsou správně v jazyce uživatele. Před výběrem názvu domény proto vždy proveďte průzkum klíčových slov.
  3. Zvolte krátký a výstižný název domény: čím delší je název domény, tím hůře si jej lidé zapamatují. Zvolte proto krátký a výstižný název domény, který je snadno zapamatovatelný.
  4. Používejte pouze písmena: použití speciálních znaků nebo čísel v názvu domény může vést k problémům s vyhledávači. Proto zvolte název domény složený pouze z písmen.
  5. Použijte snadno vyslovitelný název domény: pokud zvolíte název domény, který se obtížně vyslovuje, může to vést k problémům s vyhledávači a také to může lidem ztížit nalezení vašich webových stránek. Zvolte proto název domény, který se snadno píše.

3. Při použití dalšího jazyka se automaticky nezaměřujete na všechny obyvatele zemí, které tímto jazykem hovoří.

Pokud máte webové stránky určené pro mezinárodní trhy, je důležité si uvědomit, že země není totéž co jazyk. Použití názvu domény .com sice může pomoci naznačit, že vaše webové stránky jsou dostupné lidem v různých zemích, ale nemusí to nutně znamenat, že vaše anglické webové stránky budou k nalezení také ve všech zemích, kde se mluví anglicky.

Jedním z důvodů jsou kódy zemí, na které své webové stránky zaměřujete. Pokud své webové stránky cílíte například na Spojené státy, je důležité se ujistit, že používáte správné kódy zemí, jako jsou značky hreflang, které označují, že vaše webové stránky jsou dostupné pro lidi v USA nebo naopak pro lidi ve Velké Británii. Stejně tak použití francouzštiny neznamená, že budete automaticky dobře viditelní v zemích mimo Francii. V Evropě se francouzsky mluví například také ve Valonsku(Belgie) a francouzsky se mluví také ve Švýcarsku. Německy se mluví také ve Švýcarsku a Rakousku. Pokud máte pouze webové stránky s koncovkou .fr a v technických nastaveních webových stránek je jako cílová skupina uvedena Francie, pravděpodobně nebudete mít v Belgii a Švýcarsku dobré výsledky, pokud vůbec nějaké. K tomu byste pak mohli použít například Clonable.

4. Nastavení jazykových značek

Dalším tipem pro zlepšení vícejazyčného SEO je nastavení správných jazykových značek. Jazykové značky jsou části kódu HTML na vašich stránkách, které vyhledávači sdělují, v jakém jazyce je daná stránka napsána. Tímto způsobem vyhledávač nasměruje návštěvníky na správné stránky.

Vyhledávače navíc nepovažují stránky přeložené pomocí jazykových značek za duplicitní (tzv. "duplicitní obsah"). Na britsko-anglické a americko-anglické stránce může být téměř vše stejné. Jazykové značky označují Spojené království nebo USA. Vyhledávač pak tyto stránky stále vnímá jako odlišné. Je důležité tyto značky správně implementovat, protože mohou zabránit tomu, aby se vaše webové stránky zobrazovaly v nesprávném jazyce nebo pro nesprávnou zemi.

Pokud se rozhodnete přihlásit k odběru stránekClonable , pomůže vám Clonable nastavit jazykové značky.

5. Přeložte adresy URL!

Dalším tipem je překlad adres URL. Na to se často zapomíná! Adresy URL jsou pro SEO velmi důležité, proto by měly být také přeloženy. Dobré klíčové slovo v adrese URL může mít velký význam. Zahraniční zákazníci navíc raději přejdou na webové stránky s vhodnými adresami URL. To je pro zákazníka mnohem spolehlivější.

Adresy URL lze překládat několika způsoby. Lze je přeložit ručně. Pak můžete přeložit každou adresu URL zvlášť. To je proveditelné u menších webových stránek, které nemají tolik stránek. U větších webových stránek se z toho stává obrovská práce. Pak má smysl překládat je automaticky. Například náš nástroj Clonable, dokáže automaticky překládat adresy URL. To je užitečné i proto, že nové stránky pak také automaticky dostanou přeloženou adresu URL. Pak nehrozí, že na ně zapomenete.

6. Další technická nastavení

Při přenášení webových stránek do zahraničí je třeba zvážit řadu technických otázek:

  1. Mezinárodní mapy stránek: pokud jsou vaše webové stránky dostupné v různých jazycích, je důležité mít mezinárodní mapu stránek, která ukazuje, v jakém jazyce jsou stránky dostupné. Vyhledávače tyto informace používají k tomu, aby pochopily, v jakém jazyce je daná stránka.
  2. Nastavení konzoly pro vyhledávání: Pokud své webové stránky přenášíte do zahraničí, je důležité upravit nastavení konzoly pro vyhledávání, abyste zjistili, jak si vaše webové stránky vedou v zemi, na kterou se zaměřujete.
  3. Struktura adresy URL: pokud své webové stránky přenášíte do zahraničí, je důležité zajistit jasnou strukturu adresy URL, která udává, v jakém jazyce jsou stránky dostupné. To může vyhledávačům pomoci pochopit, které stránky jsou v jakém jazyce.
  4. Hosting: pokud své webové stránky umisťujete do zahraničí, je důležité zajistit, aby se návštěvníkům v cílové zemi rychle načítaly. To může znamenat zvážení hostování vašich webových stránek u poskytovatele se servery v zemi, na kterou se zaměřujete.

7. Pečlivě zkontrolujte, zda na vašich webových stránkách nejsou chyby!

Po úplném překladu webových stránek je vhodné zkontrolovat, zda neobsahují chyby. Ať už jste použili překladatelský stroj, překladač nebo nástroj, jako je např. Clonable vždy existuje možnost, že se do překladu vloudí chyba. Proto pečlivě zkontrolujte celý web, zda neobsahuje chyby: adresy URL, odkazy, texty, obrázky atd. Koneckonců chyba může poškodit důvěru zákazníků ve váš web. Tomu je samozřejmě třeba se vyhnout.

Tipem je nechat si stránky zkontrolovat někým jiným než sebou. Tímto způsobem nepřečtete své vlastní texty příliš rychle. Dalším tipem je vyhledávat nejdůležitější a nejoblíbenější stránky jako první. Pokud je tam chyba, návštěvníci si jí rychleji všimnou.

8. Budování mezinárodních odkazů

Budování odkazů je důležitou součástí SEO a mezinárodní budování odkazů není výjimkou. Níže uvádíme několik tipů pro budování mezinárodních odkazů:

  1. Vyhledejte relevantní webové stránky v cílové zemi: je důležité zajistit, aby webové stránky, na které odkazujete, byly relevantní pro cílovou zemi. Proto hledejte webové stránky, které jsou v cílové zemi populární a které odpovídají tématu vašich webových stránek.
  2. Využívejte místní partnery: pokud spolupracujete s místními partnery, je snazší získat přirozené zpětné odkazy. Proto hledejte způsoby spolupráce s místními podniky nebo organizacemi.
  3. Využití sociálních médií: sociální média mohou být mocným nástrojem pro získání zpětných odkazů. Proto hledejte způsoby, jak propagovat své webové stránky prostřednictvím sociálních médií v zemi, na kterou se zaměřujete.
  4. Využijte místní skupiny pro navazování kontaktů: často existují online skupiny pro navazování kontaktů s lidmi z určitých zemí nebo odvětví. Vyhledejte tyto skupiny a využijte je k propagaci svých webových stránek a získání zpětných odkazů.
  5. Využívejte místní blogy: často existují blogy, které se zaměřují na určité země nebo regiony. Vyhledejte tyto blogy a pokuste se navázat partnerství za účelem propagace vašich webových stránek a získání zpětných odkazů.
  6. Využijte místní tisk: zkuste se spojit s místním tiskem a snažte se, aby se o vašich webových stránkách psalo v místních článcích. To může být účinný způsob, jak získat zpětné odkazy a upozornit na své webové stránky lidi v zemi, na kterou se zaměřujete.
  7. Využijte místních akcí: pokud se například chystáte na veletrh v zemi, na kterou se zaměřujete, je dobré pokusit se, aby vaše webové stránky byly zmíněny v marketingových materiálech akce. To může pomoci získat zpětné odkazy a přivést vaše webové stránky do povědomí lidí v zemi, na kterou se zaměřujete.
  8. Použití místních nástrojů: často existují nástroje, které se zaměřují na určité země nebo regiony. Vyhledejte tyto nástroje a pokuste se dostat své webové stránky do seznamu, abyste získali zpětné odkazy a upozornili na ně lidi v zemi, na kterou se zaměřujete.

Závěr

Vícejazyčné SEO je o krok výš než běžné SEO. Doufejme, že vám tyto tipy trochu pomohly. Máte ještě otázky nebo se chcete dozvědět více o Clonable? Ozvěte se nám!

Máte ještě otázky?

Pak vyplňte níže uvedený formulář.

Související blogy: